Vos Logistics

Vos Logistics is een internationaal bedrijf in transport en logistiek. De meeste medewerkers werken in Nederland, Polen en Roemenië, maar het bedrijf heeft ook vestigingen in Frankrijk, Duitsland, België en Spanje. Wij werden door Vos Logistics gevraagd hen te helpen met het bepalen van hun Employer Branding propositie, de vertaling hiervan naar een arbeidsmarktcommunicatieconcept en teksten voor de werkenbij-website. Belangrijk hierbij was dat het werkgeversmerk recht doet aan de culturele verschillen die er tussen de verschillende landen bestaan en dat een grote verscheidenheid aan doelgroepen op de arbeidsmarkt zich kan herkennen in het werkgeversmerk: van chauffeurs tot commercieel medewerkers en IT’ers. Verder moest de werkgeverspositionering aansluiten bij het corporate thema ‘We simplify. Whatever it takes’. Vos Logistics doet niet alleen alles om de logistieke processen van klanten te vereenvoudigen. Ook voor jou als (potentiële) werknemer zorgt Vos Logistics dat het aan niets ontbreekt om je prettig te voelen bij het bedrijf en om je werk goed te kunnen doen. En wat dat is, is niet voor elke doelgroep op de arbeidsmarkt per se het zelfde.

Op basis van interviews met de directie en met key-medewerkers in Nederland, Polen en Roemenië en een analyse van de markt, de concurrenten en de belangrijkste doelgroepen op de arbeidsmarkt hebben we een positioneringsstatement geformuleerd.Het arbeidsmarktcommunicatieconcept draagt deze positionering uit en een eerste uitwerking hiervan is de werkenbij-website: jobs.voslogistics.com waar wij de content voor verzorgden.